Hands Off My Chocolate richt zich op flexitariërs

Met haar chocolade richt Hands Off My Chocolate zich op de grote groep flexitariërs die af en toe een bewustere keuze willen maken. Dat zegt Kitty Smeeten, oprichter van het chocolademerk, tegen Vegan Business.

"We merken dat we hierdoor meer echte fans hebben gekregen die blij zijn met een goed en echt lekker alternatief. Door ons meer en meer te focussen op vegan en dat dan ook nog eens heel lekker te maken voegen we echt wat toe voor de bewustere consument. Dit heeft voor ons echt voor een enorme boost gezorgd. Zowel qua impact op de CO2 uitstoot (met onze smooth no milk is er 42% minder CO2 uitstoot ten opzichtig van onze gewone melk chocolade) als qua afzet en distributie bij de supermarkten." Onlangs bracht Hands Off My Chocolate een plantaardige variant op de klassieke melkchocoladereep op de markt. De nieuwe Smooth No M!lk reep is op basis van rijstmelk en gemengd met een flinke hoeveelheid hazelnootpraliné, waardoor hij net zo romig en vol van smaak is als een ‘normale’ melkchocoladereep. De nieuwe vegan reep is voorzien van het V-Label, een internationaal geregistreerd productkeurmerk dat garandeert dat een product geen ingrediënten van dierlijke oorsprong bevat. De CAP bedraagt 2,09. De Smooth No M!lk is verkrijgbaar bij Albert Heijn via de website van Hands Off My Chocolate. In de loop van dit jaar zal de vegan reep ook verkrijgbaar zijn bij de meeste andere Nederlandse supermarktketens. Hands Off My Chocolate doneert 10% van de winst aan projecten die vrouwen in hun kracht zetten.

Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg