Magioni wil grootste pizzamerk van Europa worden

Bijgewerkt: aug 14

Magioni wil het grootste pizzamerk van Europa worden. Dat zegt Bram Dames, marketingmanager bij Magioni, tegenover Vegan Business. “We zien dat we in Nederland het grote publiek weten te bereiken en kunnen overtuigen dat pizza eten ook op een gezondere, verse manier kan.”

Hij vervolgt: “Het misverstand dat een groentepizza niet lekker kan zijn, is gelukkig nu uit de weg. Wij zijn vastberaden om het grootste pizzamerk van Europa te worden en hopelijk breiden we dit jaar nog uit naar Duitsland.”


De bloemkool pizzabodem van Magioni is volgens cijfers van IRI al zeven maanden op rij het bestverkopende pizzaproduct in de categorie verse pizza. Hiermee bewijst het jonge pizzamerk dat gezonder eten niet moeilijk hoeft te zijn. ‘’Wij zien met name in de Duitse markt een grote groei in vegetarische en gezondere producten. Op dit moment zijn wij in gesprek met verschillende retailers en hopen eind dit jaar een stap te kunnen zetten richting de Duitse markt.”

'We hopen eind dit jaar een stap te kunnen zetten richting de Duitse markt'

Magioni is in 2015 opgericht door Manon van Essen. De pizzabodems van Magioni bevatten minstens 32% groenten waardoor de voedingswaarden hoger zijn dan bij een traditionele pizza. Dr. Oetker is in 2019 grootaandeelhouder geworden van Magioni, waardoor het bedrijf kan groeien in zowel binnen- als buitenland. Magioni wordt verkocht in bijna alle supermarkten in Nederland. Daarnaast wordt Magioni verkocht in Engeland en België.

LEEF LIEFDEVOL. EET PLANTEN.

  • LinkedIn - Black Circle

© 2020 Vegan Business