top of page

Nestlé introduceert plantaardige innovatie exclusief bij AH

Nestlé, 's werelds grootste voedingsmiddelenproducent, komt via Garden Gourmet met een nieuwe innovatie op de Nederlandse markt. Crunchy Veggies zijn de komende 10 weken exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn.

Crunchy Veggies is een mix van voorgesneden, gemarineerde groenten en peulvruchten, waarmee consumenten heel makkelijk een groenterijke maaltijd maken. De mix is sous-vide bereid, waardoor de groenten en peulvruchten hun crunchy bite behouden. Crunchy Veggies zijn ontwikkeld via het R+D Accelerator-programma, dat onderdeel uitmaakt van Nestlé Research & Development. Dit programma heeft als doel om innovaties op het gebied van voedingsmiddelen en dranken tot uitvoering te brengen vanuit het uitgangspunt test & learn. Een groep van interne innovators met een passie voor voedsel werkt samen aan disruptieve producten, test deze met consumenten en brengt ze binnen zes maanden tijd van idee naar het winkelschap. Oliver Nussli, Research & Development Accelerator Lead bij Nestlé R&D in Singen, Duitsland: “Onze focus is het leveren van plantaardige innovaties, waaronder producten die groenten als basis hebben, om meer mensen een plantaardig dieet te laten omarmen. De Crunchy Veggies zijn hiervan een perfect voorbeeld. De mix van gemarineerde groenten en peulvruchten kunnen binnen vijf minuten worden bereid met behoud van hun crunchy bite, waardoor mensen op een gemakkelijke manier aan voldoende voedzame en lekkere groenten kunnen komen.” Nussli vervolgt: “Door een test & learn-aanpak en onze brede plantaardige R&D-expertise zijn we in staat om snel een breed scala aan alternatieven voor vlees, vis en zuivel op de markt te brengen. Zo lanceerden we binnen een half jaar 'Wunda' plantaardige melk op basis van erwteneiwit en binnen negen maanden VUNA, een alternatief voor tonijn. We ontwikkelen de producten snel met een startup-mentaliteit, de eerste commerciële batches worden geproduceerd in de R&D-faciliteiten van Nestlé en getest in geselecteerde winkels om inzicht te krijgen in de consument voordat ze op grotere schaal worden uitgerold.”


Comments


Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg
bottom of page