WildWestLand start uitrol in België

Na een succesvolle introductie in Nederland is WildWestLand, een samenwerking tussen Westland Kaas en Those Vegan Cowboys, begonnen met een uitrol in België. “We hebben er alle vertrouwen in dat ook de plant-based lovers in België zullen vallen voor onze plantaardige Fromance", zegt Henny Westland, CEO van Westland Kaas.

WildWestLand is hoofdsponsor van de Try Vegan maand. Deze week opende het merk een vegan delicatessen pop-up store in een voormalige slagerij in Gent. Ook zal het plantaardige merk verkrijgbaar zijn bij Albert Heijn-vestigingen in België. "We hebben gekozen voor een pop-up store in Gent, omdat de stad een reputatie heeft als ‘Vegan Capital’. De uitrol naar België is voor ons een logische stap, gezien de grote populariteit van vegan producten en de mogelijkheid om onze producten via Albert Heijn aan te bieden aan de Belgische consument.” Jaap Korteweg, CEO van Those Vegan Cowboys en mede-oprichter WildWestLand, vult aan: “Overal ter wereld, ook in België, zie je de belangstelling voor plantaardig eten groeien. Maar kaas blijft voor veel mensen moeilijk. Dat was voor ons niet anders. We willen met WildWestLand alleen producten aanbieden die je echt dezelfde smaaksensatie geven. We richten ons puur op de kaasliefhebber die duurzaam wil eten.” WildWestLand verwacht eind volgend jaar een nieuwe generatie semi-harde kazen te introduceren die niet van traditionele kaas te onderscheiden zijn. Westland Kaas, bekend van Maaslander en Old Amsterdam, en Those Vegan Cowboys, het plantaardige zuivellab van Vegetarische Slager-oprichters Jaap Korteweg en Niko Koffeman, hebben elkaar eerder dit jaar gevonden in de ambitie om de duurzaamste en lekkerste kaas te willen maken. Met deze joint venture is Westland de eerste grote traditionele Hollandse kaasmaker die met een plantaardige variant de winkels in gaat.


adv banner 240x400.jpg
Vegan Business_1.jpeg