BlueCity organiseert meet-up over duurzaam ondernemen

Bijgewerkt op: 11 feb.

Op dinsdag 15 februari organiseert BlueCity ‘Het Nieuwe Nassen: de Meet-up’, een middag vol inspiratie en inzichten op het gebied van innovatief, duurzaam en circulair ondernemen. Het event richt zich op mensen die werkzaam zijn in de Rotterdamse horeca en foodretail.

De meet-up belooft inzicht in duurzame, financiële quick-wins, de slimste en aantrekkelijkste alternatieven voor single use plastics, praktische financiële kansen voor afvalreductie en inspiratie op het gebied van duurzame horeca trends. De bijeenkomst wordt geopend door Marco Bunk (Koninklijke Horeca Nederland Rotterdam) en Perry de Man, chef en ambassadeur van Het Nieuwe Nassen.


Werksessies

Daarnaast zijn er verschillende werksessies van o.a. IntockMarket, de eerste groothandel waar horeca geredde verse producten kan inkopen. Paardekooper en PackBack vertellen over een handige zero waste cup met returnable systeem. Greendish helpt restaurants en cateraars met kleine veranderingen naar een duurzamer en gezonder aanbod op de menukaart. Ook is er een werksessie van van low waste foodbar Aloha. Tot slot vindt er een Tasting Expo plaats, waar o.a. de veganistische groothandel Bay Leaf aanwezig is. Naast onze vleesvervangers om zullen wij de Violife kazen promoten", vertelt Karima Ragab van Bay Leaf tegen Vegan Business. "Bezoekers kunnen tijdens het programma onze producten uitproberen en verdere verkoopinformatie aanvragen." De meet-up is vrij toegankelijk. Ondernemers moeten zich vooraf wel aanmelden via de online gastenlijst. Dit kan tot uiterlijk 13 februari.


adv banner 240x400.jpg
Vegan Business_1.jpeg