BOON breidt team uit en zet in op innovatie

BOON gaat de komende jaren volop inzetten op innovatie. “Naast vleesvervangers gaan wij volop innoveren in verschillende supermarktcategorieën”, zegt Michael Luesink, oprichter van BOON Food Concepts. “We willen onze retailklanten helpen om de vega categorie succesvol door te laten groeien en geloven dat ons innovatieve karakter en expertise hierin een rol kunnen spelen.”

Michael Leusink en Sumiet Makhan (rechts)

Deze week ging bij BOON Sumiet Makhan aan de slag als trade marketeer. Over deze personele uitbreiding zegt Luesink: “De vega categorie is volop in ontwikkeling en groeit jaarlijks met 30%. BOON wil de groei in vega versnellen en investeert in data-driven mensen. Met Sumiet hebben we een talentvolle trade marketeer aan boord gehaald om samen met retailers de transitie naar een plantaardige wereld te versnellen. Het uitbreiden van ons team met trade marketeers is essentieel. Naast Sumiet zal in september ook een tweede trade marketeer aan de slag gaan, die zich zal richten op buitenlandse retail klanten.”

BOON wil consumenten verleiden om vaker te kiezen voor plantaardige eiwitten in plaats van dierlijke eiwitten. “Hierdoor wordt een dagje zonder vlees nog lekkerder en makkelijker. Al onze innovaties zijn op basis van bonen en peulvruchten. Ze zijn lekker, gezond en goed voor de planeet.”

Michael Luesink
'Begin volgend jaar komen wij met innovaties die het vega landschap gaan veranderen'

Makhan vertelt tegen Vegan Business dat hij al producten van BOON at voordat er een vacature geplaatst was. “Voor mij was er dus al een klik met het merk en de producten. Wat mij erg aanspreekt in BOON als bedrijf is dat naast duurzaamheid het erg belangrijk is dat het product lekker is. Daarnaast zijn we erg innovatief. Het huidige vega schap bestaat voornamelijk uit burgers en ballen. Begin volgend jaar komen wij met innovaties die het vega landschap gaan veranderen. Ik houd me steeds meer bezig met duurzaamheid, het klimaat en de natuur. Ik geloof dat plantaardige voeding nodig is voor een betere, gezondere en duurzame wereld. Ik ben erg bekend met vegetarische voedingsalternatieven, want ik heb Indiase roots en het grootste deel van mijn familie is vegetariër. Ook ben ik mijn hele jeugd vegetariër geweest en kies nog steeds vaak voor vegetarisch/vegan eten. De producten van BOON vind ik persoonlijk erg lekker en ik geloof dat er nog veel groeimogelijkheden zijn binnen de categorie.”


LEEF LIEFDEVOL. EET PLANTEN.

  • LinkedIn - Black Circle

© 2020 Vegan Business