Broccoli introduceert alternatief voor traditionele financiering

Het nieuwe digitale platform Broccoli introduceert een alternatief voor traditionele financiering. Via sharefunding maken ondernemers Derrick Neleman en Wouter Hagoort het mogelijk om te investeren in een duurzame wereld.

“Niets stond de afgelopen twee jaar zo hoog op de agenda als de gezondheid van ons als mens en onze impact op het klimaat", zegt Hagoort. "Vraagstukken die komende eeuw nog niet zijn opgelost. Alleen met eerlijke producten, korte ketens en groene alternatieven komen we dichterbij de oplossing." Neleman vult aan: “We zijn er voor duurzame consumentenmerken in de food & drinks-sector. Want dat is de business die we begrijpen. Daar ligt ons hart. Sharefunding heeft Neleman Organic Vineyards enorm geholpen. We verkopen onze biologische wijnen nu in maar liefst 30 landen. Met een traditionele manier van financiering was dat nooit gelukt. Wat een vrijheid geeft het om te werken met eigen vermogen in plaats van schuld. En hoe tof is het dat we met inmiddels 4.000 mede-eigenaren onze missie waarmaken. Die ervaring wil ik met zoveel mogelijk ondernemers die er net zo in staan als ik delen. Daarom zijn Wouter en ik Broccoli gestart.” Broccoli heeft een strikt 'deurbeleid'. Met verschillende ervaren ondernemers worden bedrijven en hun propositie geanalyseerd. Vervolgens gaan professionals aan de slag met de juiste juridische structuur en financieel onderzoek. Broccoli faciliteert de relatie tussen onderneming en investeerder, handelt de transactie af en verzorgt de administratie.

Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg