top of page

Danique Witlox zoekt samenwerkende partijen voor nieuw winkelconcept in Amsterdam

Met de ondertitel 'preloved kidswear - coffee - more' heeft onderneemster Danique Witlox (32) onlangs een nieuw concept gelanceerd in de Amsterdamse Rivierenbuurt. Voor haar zaak Quinnie's, een circulaire winkel voor tweedehands kinderspullen en espressobar ineen, zoekt Witlox partijen die willen samenwerken. Dat vertelt zij in gesprek met Vegan Business.

"Er is een afsluitbare ruimte van 16 m2 beschikbaar voor samenwerkingen die raakvlakken hebben met mijn concept en doelgroep. Het is prachtig ingericht en helemaal af. Daarvoor zoek ik samenwerkende partijen. Denk dan in de richting van: workshops, lezingen, kinderfeesten, een showroom-pop up, voorleesdagen, ouder en kind yoga, mindfulness, etc." Met Quinnie’s heeft Witlox zichzelf ten doel gesteld ervoor te zorgen dat er minder weggegooid wordt en meer hergebruikt. Quinnie’s verkoopt tweedehands kinderspullen die worden ingebracht door ouders op basis van consignatie. "Je ziet dat ouders na de geboorte van een nieuwe baby andere dingen kopen vanwege het seizoen, een ander geslacht of omdat ze weer eens wat anders willen." Bij de duurzame bedrijfsvoering van de winkel is afval reduceren de belangrijkste pijler. De locatie is ook ingericht met gebruikte materialen. Er zijn massieve toiletdeuren gebruikt voor de bar en zitbanken. Kleinere interieurstukken zijn gemaakt door een houtbewerker. "Het meest trots ben ik op de gebaksvitrine; het glas is van oude schilderijlijstjes, het hout van een oude tafel en de scharnieren van sigarendoosjes."


Assortiment varieert dagelijks

In de nieuwe circulaire winkel werkt Quinnie’s met leveranciers die zijn ontstaan vanuit een duurzame missie. Kleine, lokaal opererende bedrijven die zich focussen op één activiteit waarmee ze een duurzaam probleem willen oplossen. Blijvende bloemen van Reflower, de Amsterdamse Tweede Jeugd voor tosti’s (tegen broodverspilling) en de sausjes van ‘The Ketchup Project’, om verspilling van tomaten en mango’s te voorkomen. Quinnie’s serveert vegan baksels en heeft bewust Gosling als koffieleverancier gekozen. Zij kennen de boeren persoonlijk en ondersteunen hen direct om hun business te verbeteren. Coffee to go serveert Quinnie’s ook. Voor consumenten die hun eigen beker meenemen, geldt een 10%-kortingregeling. Het aanbod in de winkel varieert elke dag, waardoor consumenten vaak even binnen moeten komen kijken om te zien wat er op dat moment te koop is. Daarin ziet Witlox een goede match met de toenemende koffiecultuur. Kijken, kopen of inleveren én koffie drinken terwijl de kinderen binnen of in de riante stadstuin aan het spelen zijn.





Kommentare


Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg
bottom of page