Green Food Lab wint SAN-award

Green Food Lab heeft de SAN New Kids On The Block Accent 2020 in de wacht gesleept. Het in 2018 opgerichte food-communicatiebureau, bekend van de jaarlijkse 'Nationale Week Zonder Vlees'-campagne, mag zich een jaar lang beste nieuwkomer onder de bureaus in de marketingcommunicatie-sector noemen. Dat heeft Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) officieel bekendgemaakt.

“Jullie hebben een rotsvast vertrouwen in jullie eigen kunnen en durven daarom eigenwijs te zijn en nee te zeggen tegen klanten", aldus Guda van Noort, juryvoorzitter SAN New Kids On The Block en professor communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. "Ondanks, of beter dankzij dat alle teamleden een eigen specialisme hebben, zijn jullie een fullservice bureau in een niche van green food marketing, maar hebben jullie wel de belofte om dat de grootste markt te laten worden. Daarom zijn jullie de terechte winnaar van de SAN New Kids On The Block Accent 2020.” De missie van Green Food Lab is helder: de route naar meer plantaardig eten versnellen. Anders dan de meeste communicatiebureaus focust Green Food Lab zich op een niche, waarmee het bureau de specialist van Nederland is op het gebied van gezonder, duurzamer en groener eten. Binnen dit specialisme is Green Food Lab een fullservice en allround communicatiebureau met een team van vijftien vrouwen met ieder een eigen expertise: van strategie en messaging, tot content creatie zoals receptontwikkeling, fotografie, magazines en social media, tot het activeren van deze content via pr, influencers en online en offline events.

'Bij Green Food Lab weten we dat we de route naar plantaardig eten succesvol kunnen versnellen'

“We zijn enorm blij en trots dat we onszelf New Kid On The Block mogen noemen", zegt Isabel Boerdam, oprichter van Green Food Lab, in een eerste reactie. "Deze award voelt als een bekroning van ons werk tot nu toe en voelt ons op het lijf geschreven. Wat Green Food Lab uniek maakt, is dat we ‘green food’ écht begrijpen, weten hoe we het sexy kunnen maken en over kunnen brengen. We noemen onszelf niet voor niets ‘experts in telling and selling the story of green food’. Dat dit door de jury wordt gezien en erkend is geweldig en smaakt naar meer! Binnen drie jaar werken we voor een merk in elk schap van de supermarkt, om zo écht de plantaardige transitie te versnellen. Daar gaan we voor!” Green Food Lab zet zich dagelijks in om Nederlanders op positieve en inspirerende wijze te bewegen tot meer plantaardig eten. “Bij Green Food Lab weten we dat als we mensen met de juiste woorden en beelden raken, op het juiste moment, via de juiste kanalen, dat we de route naar plantaardig eten succesvol kunnen versnellen", aldus Boerdam. "Met campagnes waar je trek van krijgt, content die de show steelt, en activaties die de consument in hart en hoofd raken. Dat bewijzen onze projecten keer op keer. Zo geeft 90% van de deelnemers aan onze Nationale Week Zonder Vlees dit jaar aan de intentie te hebben om ook de rest van het jaar minder of zelfs geen vlees meer te willen eten. Dat zijn ruim 1,5 miljoen mensen! Dat is verschil maken. Daar doen we het voor.”

Klantenportfolio

Het klantenportfolio van Green Food Lab is vele malen breder dan alleen het groene spectrum. Merken als Blue Band, Bonduelle, Domino’s, Flora Plant, Gold&Green, KFC, Looye Kwekers, Santa Maria, Tilda en Violife vinden in Green Food Lab een unieke partner in deze snelgroeiende wereld van communicatie en duurzame voeding. “Het sterke netwerk, de ondernemende instelling, en de creatieve en efficiënte werkwijze van Green Food Lab verrassen ons iedere keer weer", vertelt Frédérique Hanselaar, Brand Manager Flora bij Upfield. “Voor ons is Green Food Lab een heel fijne partner, waar we nog lang mee hopen samen te werken op het gebied van pr en influencers.”