GREENFORCE over samenwerking met Pieter Pot: 'perfecte match'

GREENFORCE heeft een nieuwe Nederlandse retailpartner gevonden in de verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot. "Ik denk dat we een perfecte match zijn om onze producten aan de Nederlandse consument te leveren", zegt Thomas Isermann, oprichter van GREENFORCE tegen Vegan Business.

"Nederlanders zijn erg gericht op duurzaamheid en ik heb altijd veel respect voor de vooruitstrevende duurzame initiatieven afkomstig uit Nederland." De van oorsprong Duitse plantaardige startup haalde onlangs een investering op van 15 miljoen euro. Met dit groeigeld wil GREENFORCE de plantaardige transitie in Europa versnellen. "Deze nieuwe investering betekent voor ons dat we grote stappen kunnen zetten." Op de planning staan het uitbreiden van het assortiment, internationale expansie en het verder ontwikkelen van het GREENFORCE research & development centrum. Toetreding tot het Nederlandse supermarktlandschap is onderdeel van deze ambitieuze groeiplannen. "Vanuit de vegan sector kunnen we zo actief bijdragen aan de eiwittranistie, - van dierlijk naar plantaardig - niet alleen in Duitsland, maar juist in heel Europa. Daarom zijn wij ook zo blij met onze nieuwe retailpartner Pieter Pot in Nederland." Jouri Schoemaker, medeoprichter van Pieter Pot, is ook overtuigd van de samenwerking: “We zijn beide bezig met het minimaliseren van de impact van onze voedselketen op het milieu, samen kunnen we hier nog een stap verder in zetten. Dankzij de droge en lang houdbare mixen van GREENFORCE kunnen wij de eerste vleesvervangers zonder wegwerp-verpakkingsmateriaal aan onze klanten aanbieden. Hiermee besparen we flink op de anders noodzakelijke energieverslindende koelketen.” GREENFORCE maakt plantaardige vlees- vis- en zuivelvervangers in poedervorm. De producten zijn via 8500 verkooppunten verkrijgbaar, waarvan de eigen webshop veruit de meeste verkopen telt.


Op de foto: CEO's Thomas Isermann en Hannes-Benjamin Schmitz.





adv banner 240x400.jpg
Vegan Business_1.jpeg