Holie introduceert havermout-lijn

Bijgewerkt op: nov 16

Het Nederlandse ontbijtmerk Holie komt deze week met een nieuwe havermout-lijn op de markt. Holie Havermout Original, Nuts & Seeds en Apple & Cinnamon zijn vanaf nu verkrijgbaar bij Albert Heijn. "Met Holie Havermout voegen we smaak én gemak toe aan het huidige aanbod", zegt Valentijn van Santvoort, co-founder Holie tegen Vegan Business.

"We zijn de eerste vegan havermout in Nederland zonder enige vorm van toegevoegde suiker. Dit maakt Holie Havermout de gezondste en duurzaamste optie in het schap." Met de nieuwe productlijn vergroent een consument gemiddeld 2.3 m2 grond vergroent per aankoop. 50% van de winst wordt geïnvesteerd in natuurherstel in Nederland en Afrika, wat een belangrijk onderdeel is van de oplossing voor klimaatverandering. Holie is sinds 2018 op een missie om de planeet te af te koelen. Dit jaar ligt het merk op koers om een gebied te vergroenen ter grootte van de binnenstad van Amsterdam, waarmee zij op termijn 7,9 miljoen kg CO2 uit de lucht halen. Met de introductie van Holie Havermout bouwt het merk zijn positie uit als de ontbijt challenger van Nederland. Op dit moment liggen zij met in totaal negen producten - granola en havermout - bij de grote retailers en groeit het jonge merk dit jaar wederom met 60%. Ook in België is Holie succesvol gelanceerd en de eerste stappen in Duitsland zijn gezet. In 2019 is Holie een gecertificeerde B Corporation geworden, waarmee zij voldoen aan de hoogste standaarden van maatschappelijke, sociale- en ecologische impact.


adv banner 240x400.jpg
Vegan Business_1.jpeg