Jumbo lanceert nieuwe huismerklijn Lekker Veggie

Bijgewerkt: aug 20

Jumbo Supermarkten lanceert met Lekker Veggie een nieuwe huismerklijn van in eerste instantie 42 vegetarische en veganistische producten. De nieuwe productlijn is de opvolger van Veggie Chef en heeft een eigentijds design en duurzamere verpakking, gemaakt van 100% gerecyclede PET-flessen. De producten liggen vanaf vandaag in de schappen. Vanaf 7 september wordt de lijn uitgebreid met nieuwe producten, zoals de stooflap en de verse gehaktbal.

“Met Lekker Veggie gaan we met ons assortiment van vegetarische en veganistische producten een nieuwe fase in”, zegt Olaf de Boer, directeur Commercie van Jumbo. “Plantaardige alternatieven voor vis en vlees staan de laatste jaren stevig in de belangstelling, en lang niet meer alleen bij vegetariërs en veganisten. We merken dat steeds meer Jumbo-klanten een dag zonder vlees op het weekmenu zetten, soms zelfs meerdere dagen in de week. Met deze vleesvervangers spelen we daarop in.” De recepturen van de producten zijn volledig vernieuwd en verbeterd. Daarbij is met name gelet op belangrijke gezondheidsaspecten, zoals het omlaag brengen van de hoeveelheid zout en suiker, met behoud van smaak. In totaal komt het neer op zo’n 4.000 kilo minder suiker en 3.000 kilo minder zout per jaar. Deze zout- en suikerverlaging past in de route van Jumbo om haar huismerk steeds gezonder te maken.

LEEF LIEFDEVOL. EET PLANTEN.

  • LinkedIn - Black Circle

© 2020 Vegan Business