Kindly Made Studio ontwikkelt nieuwe identiteit voor Willicroft

Kindly Made Studio heeft een nieuwe identiteit ontwikkeld voor het Amsterdamse vegan kaasmerk Willicroft. "Het is natuurlijk een ongelofelijke eer om met een prachtig vooruitstrevend merk als Willicroft samen te werken, zeker als je fan bent", zegt Timo Kramp, eigenaar en creative director van Kindly Made Studio, tegen Vegan Business.

Willicroft heeft de afgelopen jaren hard gewerkt aan het verbeteren van haar recepturen. De recepturen waren voorheen gebaseerd op noten. De nieuwe recepturen zijn veelal gebaseerd op basis van bonen, wat een stuk duurzamer en gezonder is. "Voor Willicroft was het daarom hoog tijd de huidige, nog onaangetaste, identiteit en verpakkingen te upgraden. Het was een flinke uitdaging aangezien de verpakkingen er al erg goed uitzagen. Na het herdefiniëren van de strategie en communicatie hebben wij de visuele identiteit hierop laten aansluiten." Kramp vertelt dat hij het belangrijk vond dat de herkenbaarheid van de oude identiteit werd behouden. "Als resultaat daarvan hebben wij een aantal elementen hergebruikt en in een nieuw jasje gestoken. Wij hopen dat door deze transformatie Willicroft haar producten en plantaardige missie nog meer en beter kan verspreiden."

adv banner 240x400.jpg
Vegan Business_1.jpeg