Lush lanceert limited edition bath bomb

Vandaag brengt Lush een speciale, limited edition bath bomb op de markt. Het nieuwe product is onderdeel van een wereldwijde campagne. "Lush en SOS (Sumatran Orangutan Society, red.) voeren nu voor de derde keer campagne om aandacht te vragen voor de bescherming van het regenwoud in Sumatra en de unieke flora en fauna die daar leven, waaronder de orang-oetan", zegt Larissa Bergshoeff, pr-manager bij Lush, tegen Vegan Business.

Het doel van de campagne is om het belang van dit gebied te onderstrepen en om de lokale gemeenschappen te ondersteunen bij het beschermen van de unieke flora en fauna van het Sumatraanse regenwoud. "De opbrengsten van deze campagne zijn bedoeld voor het herbebossen en regenereren van het gebied, zodat we de toekomst van het regenwoud en de orang-oetans veilig kunnen stellen. Regeneratie staat centraal bij de plannen van Lush. Het is namelijk ons doel om onze negatieve impact niet zo klein mogelijk te maken, maar onze positieve impact zo groot mogelijk: leaving the world lusher than we found it." De volledige opbrengsten van de Orangutan bath bomb gaan naar projecten die helpen bij de bescherming en het herstel van het regenwoud van West Toba. De bath bomb kost 5 euro en is vanaf vandaag verkrijgbaar bij alle Lush-winkels en online. Lush is een van oorsprong Brits bedrijf dat zich richt op de productie en verkoop van verse, handgemaakte, vega(n) cosmetica-artikelen die niet op dieren zijn getest, zoals zeep, bodylotion en make-up. In Nederland telt de keten tien vestigingen.


Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg