Lush lanceert nieuwe campagne samen met Bont voor Dieren

Samen met stichting Bont voor Dieren heeft Lush de nieuwe campagne 'Reken af met bont'-campagne gelanceerd. Voor deze campagne heeft Lush een exclusieve bath bomb ontwikkeld: Wally de Wasbeerhond. De wasbeerhond is het meest gefokte dier binnen de bontindustrie- alleen in China al jaarlijks gemiddeld zo’n 15 miljoen dieren.

Het is niet de eerste keer dat Lush samenwerkt met Bont voor Dieren. “We zijn blij en trots om nu, tien jaar na de eerste samenwerking met Bont voor Dieren, opnieuw onze krachten te bundelen op weg naar een bontvrij Europa", vertelt Larissa Bergshoeff, PR Manager Lush tegen Vegan Business. Lush strijdt al sinds haar oprichting tegen onnodig dierenleed. "Een algeheel bontfokverbod en importverbod op bont in Europa is een belangrijke stap in deze strijd. Daarom roepen we nu iedereen op om samen met ons definitief af te rekenen met bont en het Europees burgerinitiatief te tekenen. We hebben gisteren namelijk al bijna 2.000 handtekeningen verzameld." Lush hoopt nog veel meer handtekeningen te verzamelen. "We hebben er een miljoen nodig en we zitten nu op ruim 400.000." In Nederland geldt sinds 2021 een bontfokverbod. Daarbij is maar liefst 77% van de Nederlanders voor een wereldwijd verbod op het fokken van dieren voor bont en 75% voor een wereldwijd verbod op de verkoop van bont (bron: opinieonderzoek van Motivaction in opdracht van Bont voor Dieren). Desondanks worden er jaarlijks nog miljoenen dieren op gruwelijke wijze gedood voor hun vacht. Bontproducten van deze dieren worden ook in Nederland verkocht.


Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg