MIMO wil mensen bewust maken

MIMO, opgericht in 2021 door Amit Prishkolnik, als onderdeel van haar opleiding European Food Business aan de Aeres Hogeschool Almere, wil mensen meer bewust maken van wat ze eten.

"Dat wil ik doen door middel van een product dat de meesten van ons kennen en waarderen: koekjes", vertelt Prishkolnik. Biologische en vegan afbak chocolate-chipkokjes welteverstaan. "De geometrische basisvormen op de verpakking doen denken aan gebakken koekjes, en de gebruikte kleuren zijn energiek en leuk, die het plezier van bakken uitdrukken." Volgens Prishkolnik bevat het koekjesdeeg slechts tien ingrediënten, stuk voor stuk van natuurlijke oorsprong. "De chocolade bevat geen lecithine en de rijsmiddelen zijn room van wijnsteen en natriumbicarbonaat. Crème van wijnsteen is het ingrediënt waar ik het meest over wordt gevraagd. Het is een bijproduct van de wijnbereiding. Terwijl druivensap fermenteert, vormt kaliumbitartraat kristallen aan de binnenkant van de vaten die vervolgens kunnen worden verzameld en verwerkt om wijnsteen te maken. Ik geloof dat je echt het verschil kunt proeven tussen MIMO-koekjes die zijn gemaakt van bewuste ingrediënten in vergelijking met andere koekjesmerken die verschillende soorten additieven, kleurstoffen en verdikkingsmiddelen gebruiken die de kwaliteit en smaak verminderen. Voor de koekjes gebruik ik 100% biologische en lokale tarwebloem. Dit doet ook veel goeds voor de textuur en smaak van het product, maar ook voor de lokale boeren. Waar de ingrediënten vandaan komen, is ook erg belangrijk om op te letten. Nu we dit tijdperk van focus op duurzaamheid binnen toeleveringsketens ingaan, is de oorsprong van de ingrediënten die we gebruiken in onze voedingsproducten zeker stof tot nadenken."

Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg