Nieuw Nederlands vegan skincare merk DAY 1 gelanceerd

Nederland is een natuurlijk en vegan huidverzorgingsmerk merk rijker. "Naast The X-Factor zijn mijn partner en ik begonnen met de ontwikkeling van een nieuw skincare merk", zegt mede-oprichter Katjana Bockweg tegen Vegan Business. The X-Factor is een full service pr- en marketingbureau, dat Bockweg in 2003 oprichtte.

"Bij DAY 1 werken we uitsluitend met 100% hoge kwaliteit botanische ingrediënten van zoveel mogelijk biologische oorsprong zoals boter, oliën, klei en essentiële olie. Elk stuk zeep wordt met de hand gemaakt in onze werkplaats in Heemstede. We werken in kleine batches om zo de versheid van de producten te garanderen. We beginnen met elf verschillende solid zepen. Shampoo, scrubs, facial en hand & body soaps. Er zit geen rotzooi in, dus geen SL(e)S, geen parabenen, microplastics, geen kunstmatige kleur -en geurstoffen. Maar ook geen milieu onvriendelijke materialen; dus plastic vrij en geen palmolie."

'Die zee aan plastic flessen in de badkamer is ook niet bevorderlijk'

DAY 1 is opgericht door Katjana Bockweg en Martijn van der Werf. Zij hebben zes kinderen. "Waarvan een aantal met een droge en gevoelige huid. We vonden dat de kwaliteit van veel bad- en doucheproducten niet goed was. Ze drogen de huid meer uit dan dat ze verzorgen. Bovendien is die zee aan plastic flessen in de badkamer ook niet bevorderlijk. Dus dachten we: dat kan beter. Dat moet beter! Zo zijn we in 2019 begonnen te denken over hoe we dat zelf beter zouden doen. En nu hebben we DAY 1 gelanceerd!"