top of page

'Ons streven is om ons volledige assortiment plantaardig te maken'

Vleesvervangerproducent Vivera heeft zichzelf een mooi doel gesteld voor het nieuwe jaar. “Ons streven is om ons volledige assortiment plantaardig te maken”, zegt Susan van Nuland, Director Marketing & Innovation a.i. bij Vivera, tegen Vegan Business.


De verhouding plantaardig / vegetarisch binnen het productlandschap van Vivera is op dit moment 90% / 10%. “Het vinden van een smakelijk en gezond alternatief voor de vegetarische kaas is nog een uitdaging”, legt Van Nuland uit.

Het bedrijf is van start gegaan met de ‘Goodness Revolution’. “Wij geloven dat het leven mooier is als je minder vlees eet. Het nieuwe design is een duidelijk statement van deze revolutie. Alle vleesvervangende items zijn vanaf nu 100% plantaardig, met als enige uitzondering de producten met vegetarische kaas. De productomschrijvingen nodigen op een toegankelijke manier iedereen uit om de wereld een stukje beter te maken, hap voor hap.”


Sinds kort stromen de nieuwe verpakkingen in de Nederlandse schappen. In de week van 3 februari 2020 verwacht Vivera dat ze helemaal over zijn op het nieuwe design.De bestverkopende producten van Vivera in Nederland zijn op dit moment de Plant Shoarma en de Plant Krokante Schnitzel als Kip. “Dit is verschillend per markt. In de UK is onze Plant Steak de absolute topfavoriet.”


Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg
bottom of page