'Onze absolute droom is om dit jaar 30 miljoen liter schoon drinkwater te kunnen faciliteren'

Het nieuwe wijnlabel The Good Wine van Nick de Wild (29) en Wouter Kohlmann (29) doneert per verkochte fles wijn 750 liter schoon drinkwater aan gemeenschappen in Afrika. Vegan Business sprak de jonge ondernemers over wat het bedrijf uniek maakt, de zoektocht naar de juiste wijnboer en hun dromen.

Nick de Wild (links) en Wouter Kohlmann

The Good Wine wil zich op meerdere fronten onderscheiden binnen de wijnmarkt, zowel tijdens als ook na de productie. "Het unieke aan dit product is de positieve bijdrage die we kunnen leveren aan een betere wereld". vertelt De Wild. "We vinden het prachtig dat we zoveel impact kunnen maken, via de aankoop van een product dat je anders ook al van plan was om te kopen." Er bestaan al veel wijnlabels die milieubewust zijn door op een duurzame en biologische manier te produceren. De oprichters van The Good Wine willen volgens Kohlmann graag nog iets extra's doen en dat ook helder communiceren met concrete getallen. "Om die reden is er gekozen om 1000x de inhoud van de fles te doneren aan schoon drinkwater, wat dus neerkomt op 750 liter per verkochte fles wijn. Wine4Water, met die slogan is het allemaal begonnen." De Wild vult aan: "Geweldig plan, maar dan zal je ook een bijzondere wijnboer moeten zoeken. Die zoektocht is geslaagd en we zijn dan ook zeer trots dat wij Robert Eden hun “partner in wine” mogen noemen. Robert was de eerste B-corp gecertificeerde biodynamische wijnmaker in Europa en heeft speciaal voor The Good Wine hun biologische wijnen gemaakt. Dat we per verkochte fles wijn 750 liter schoon drinkwater beschikbaar kunnen stellen, maakt al zoveel verschil voor mensen die een te kort aan water hebben."


30 Miljoen liter schoon drinkwater

Naast het goede doel en een goede wijnmaker, wil The Good Wine zich ook onderscheiden binnen een redelijk traditionele wereld. Dat verklaart de keuze voor de tien kleurrijke etiketten met ludieke teksten om daarmee nog beter op te vallen in het schap. Kohlmann: "Onze absolute droom is om dit jaar 30 miljoen liter schoon drinkwater te kunnen faciliteren. Momenteel starten we met online advertenties en een grote pr-actie, waaronder het versturen van 2-vaks wijnkistjes naar influencers en journalisten om ons verhaal te kunnen delen. We willen uiteraard graag nog meer aandacht vragen, dus we zullen ook op verschillende beurzen gaan staan en hopelijk kunnen we samen met onze partners in horeca, events en winkels veel impact gaan maken." Het wijnmaakproces van The Good Wine is 100% biologisch en vegan. Er zijn twee smaken op de markt gebracht: Cheeky Sauvignon en Cheerful Merlot. De CAP bedraagt €8,99 voor een fles van 750 ml. De producten zijn op dit moment te koop via de webshop van The Good Wine en bij Wexxs Wijnen in Blaricum.



Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg