Pr-bureau Blyde en online shop Your Super gaan samenwerking aan

Het in Amsterdam gevestigde pr-bureau Blyde Benelux slaat de handen ineen met Your Super, een online shop voor biologische superfood- en plantaardige proteïnemixen. De komende maanden zetten ze middels een 360 graden pr-campagne het belang van een gezond voedselsysteem op de kaart.

"Een 360 graden pr-campagne is een campagne die gericht is op meerdere uitingen", vertelt Jeanne Kortenoever (op de foto links), impact pr adviseur bij Blyde Benelux, tegen Vegan Business. "Dus niet enkel online media, maar ook offline media, samenwerkingen met influencers, podcasts, speakerships, etc." Beide partijen zijn B-Corp gecertificeerd en delen de missie om als bedrijf positief verschil te maken in de samenleving én voor het milieu. Samen zetten Blyde en Your Super zich in voor een duurzamer voedselsysteem. Ze vinden elkaar in hun gedeelde visie om vanuit ondernemerschap een positieve bijdrage te leveren. Beiden zien het belang van enerzijds boeren ondersteunen in duurzame landbouw een anderzijds consumenten bijstaan in verantwoorde, voornamelijk plantaardige, consumptie. Niet voor niets maken ze allebei deel uit van het wereldwijde B Corp netwerk van bedrijven die voldoen aan de hoogste standaard voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.


Toekomstbestendig voedselsysteem

Ons huidige mondiale voedselsysteem levert niet voor iedereen een gezond en volwaardig voedingspatroon op. Elke dag lijden mensen wereldwijd honger. Ook zijn er veel mensen die wel voldoende calorieën binnen krijgen, maar onvoldoende voedingsstoffen. Deze onhoudbare situatie daagt ons uit om het voedselsysteem te hervormen. Gezondere en duurzame producten, minder verspilling en een eerlijkere verdeling vormen de oplossing. Your Super is ervan overtuigd dat gezonde voeding voor iedereen wereldwijd beschikbaar moet zijn. Met plantaardige superfood mixen wil de Nederlandse oprichtster Kristel de Groot (op de foto rechts) de gezondheid van de consumenten ondersteunen met de natuurlijke kracht van planten en bijdragen aan een eerlijke voedselverdeling en duurzame landbouw. “Wij werken nauw samen met boeren over de hele wereld", aldus De Groot. "Om te kijken hoe wij een positieve impact kunnen maken op hun leefomstandigheden en hun omgeving, bijvoorbeeld door het weren van kunstmest en het zo kort en transparant mogelijk maken van de supply chain. Dit is een win-win situatie. We dragen bij aan de gemeenschap en het milieu, en dat levert de beste producten op.”

'We werken met partners in de voedingsindustrie die het ondernemershart op de juiste plaats hebben'

Na een succesvolle start in Amerika, en verovering van Duitsland was Your Super klaar om weer terug te keren naar de roots van de Nederlandse oprichtster Kristel. Hier vonden zij de ideale partner in pr-bureau Blyde Benelux, dat duurzame en sociaal-maatschappelijke do-good partners een podium biedt. Kortenoever vertelt verder: “Bij Blyde zien wij de noodzaak van een toekomstbestendig voedselsysteem. Daarom werken we met partners in de voedingsindustrie die het ondernemershart op de juiste plaats hebben. Ondernemers die vanaf sourcing tot eindproduct, duurzaamheid, sociaal-maatschappelijke bijdrage en gezondheid voorop stellen. Your Super is hierin de perfecte match.” Met positieve maatschappelijke impact als doel werken zij samen aan een sterke positie en naamsbekendheid voor het merk in de Nederlandse en Belgische markt. Ze nemen hierin de rol van health coach en ondersteunen consumenten gezonde voedingskeuzes te maken. Naast de gezondheid bevorderende producten - waaronder mixen voor een goede hormoonbalans en evenwichtige snacks - delen ze praktische tips voor een plantaardiger voedingspatroon. Blyde Benelux zet met Your Super zowel online - als offline, awareness campagnes op rondom het belang van plantaardige voeding, een gezonde hormoonbalans en gut health. In juli 2021 wordt het nieuwste product van Your Super in Nederland gelanceerd.