Schouten introduceert plantaardige vissticks

Schouten Europe introduceert nog deze maand volledig plantaardige vissticks. “Schouten is altijd een voorloper in de markt van vleesvervangers geweest en dat zijn we nu ook op het gebied van visvervangers", aldus productmanager Annemiek Vervoort.

"Wij willen duurzame en lekkere alternatieven ontwikkelen die de druk op de oceanen verminderen. We verwachten voor de zomer nog een drietal visvervangers toe te voegen aan ons assortiment." De vissticks zijn voor het Giessense familiebedrijf de tweede visvervanger na de introductie van haar plantaardige tonijn eerder dit jaar. Schouten kondigt aan de komende maanden nog meer visvervangers op de markt te brengen. “We zien de vraag naar vleesvervangers steeds verder stijgen. De visvervangers zullen daarvan profiteren, ook omdat beide productgroepen vooralsnog vaak in hetzelfde plant-based schap worden aangeboden’’. De Sticks zonder Vis van Schouten hebben rijst en tarwe als basis en wegen 35 gram per stuk. Het product kan gegeten worden bij de warme maaltijd maar ook als snack of op brood tijdens de lunch. Schouten stelt het product de komende tijd wereldwijd voor aan haar klanten binnen het retail, out-of-home en food industrie kanaal.


Netflix

Vervoort zegt verder: “We merken dat de Netflix-documentaire Seaspiracy de afgelopen weken veel indruk maakt op mensen en bijdraagt aan een groeiend bewustzijn over het belang van plantaardige alternatieven voor vis. Het zal de vraag naar visvervangers nog verder doen toenemen."

'We merken dat de Netflix-documentaire Seaspiracy bijdraagt aan een groeiend bewustzijn'

Schouten startte in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Het bedrijf vermarkt één van de meest uitgebreide en gevarieerde assortimenten ter wereld en levert haar producten, voornamelijk onder private label, in ruim 50 landen. Ook ontwikkelt het bedrijf veel producten op basis van klantvraag.