top of page

Vegafoodies kiest voor kwaliteit boven kwantiteit

Vegafoodies, een uniek nieuw platform gericht op het bezorgen van vega(n) maaltijden van verschillende restaurants, kiest voor kwaliteit boven kwantiteit. Het bedrijf is onlangs live gegaan in Eindhoven. “Op dit moment zijn er tien Eindhovense restaurants die hun vegetarische en veganistische gerechten tentoonstellen op het platform”, zegt Peter Cools, één van de initiatiefnemers.

“Het aantal restaurants wordt op korte termijn verhoogd, maar zal geen onuitputtelijke lijst worden. Het is belangrijk dat kwaliteit boven kwantiteit blijft gaan.” Vegafoodies is het initiatief van de Eindhovense ondernemers Orlando Parami, Lieke Gunther en eerder genoemde Peter Cools.


Klimaatneutraal

“Wij willen alle betrokkenen in de keten van de duurzame voedselproductie, van producent tot eindconsument, inspireren en aanzetten tot samenwerking. Het doel is om klimaatneutraal thuis of straks weer op kantoor te kunnen genieten van een heerlijke restaurantmaaltijd.”

De maaltijden worden nu nog bezorgd door ZZP’ers die ook hun diensten verlenen aan andere maaltijdplatforms. Doelstelling is om met bezorgers in loondienst te gaan werken. “Het beperkte budget maakt dat we helaas op deze manier van start moeten gaan. Zoals gezegd willen we goed zijn voor iedereen in de keten, dus ook voor de bezorgers. Nu doen we dat door een hogere vergoeding te geven, maar uiteindelijk moet dat met een loondienstverband gaan waaraan voor de bezorgers meer zekerheden zijn te ontlenen.”

‘Het is een beetje als klein duimpje tegen de reus vechten, maar we zijn overtuigd dat we een verschil kunnen gaan maken’

Voor Vegafoodies is winstmaximalisatie geen doel. “Natuurlijk zijn we ondernemers, maar we willen het vooral samen doen, dat resulteert bijvoorbeeld in lagere commissies voor de restaurants.“ Vegafoodies wil in de toekomst graag nog een stap verder gaan, zoals de gezamenlijke inkoop van milieuvriendelijke disposables, ondersteuning voor restaurants die graag meer vegetarische/veganistische gerechten op hun kaart willen, het meten en aanpakken van klimaatimpact en ondersteuning van regionale producenten van ingrediënten voor de vegetarische en veganistische restaurantkeuken. Voor de korte termijn is het bereiken van de Eindhovenaren het belangrijkst. “Doelstelling was eerst onze basis dienstverlening op orde te hebben. We hebben nu drie weken testen gedraaid en de conclusie is dat we er klaar voor zijn. Het is een beetje als klein duimpje tegen de reus vechten, maar we zijn overtuigd dat we een verschil kunnen gaan maken.”

Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg
bottom of page