top of page

'Voor ons is dit een belangrijke lancering'

"Voor ons is dit een belangrijke lancering en we zullen dan ook veel media, zowel traditioneel als online, inzetten, net als social media", zegt Esther van de Graaf, marketingmanager Burger King Nederland, over de introductie van de plantaardige versie van de Whopper in Nederland.

Van de Graaf vertelt verder tegen Vegan Business: "Wij hebben inderdaad de Plant-Based Whopper gelanceerd in alle Burger King restaurants in Nederland. We hopen - in lijn met de missie van De Vegetarische Slager - veel mensen te kunnen overtuigen (of in ieder geval: veel mensen te laten proberen) om eens een alternatief te kiezen voor (rund)vlees." De diervriendelijke burger is op het oog niet van de originele Whopper te onderscheiden. De plantaardige variant heeft dezelfde vertrouwde opbouw met het crispy getoaste broodje, vers gesneden tomaat, sla, (plantaardige) mayonaise, ketchup, augurk en gesneden uien. Het enige verschil zit in de plantaardige hamburger, die net zo sappig is als rundvlees en dezelfde bite heeft. Natuurlijk met de bekende grillstrepen dankzij Burger Kings flame-grilled bereiding. Met de plant-based Whopper speelt Burger King in op de groeiende consumentenbehoefte naar een duurzaam alternatief voor (rund)vlees. Het past binnen strategie om te blijven innoveren en gasten meer keuze te bieden.


De Vegetarische Slager

Voor de vegan variant van de Whopper werkt Burger King samen met De Vegetarische Slager. Zij maken de 100% plantaardige burger op basis van soja, tarwe en kruiden. “Wij vinden het fantastisch dat Burger King samen met De Vegetarische Slager nu ook een plantaardige Whopper in Nederland introduceert. De ultieme bekroning op onze samenwerking waar door velen naar is uitgezien. Het is dan ook een mooi moment om de iconische burger een warm welkom te geven en te genieten van deze thuiswedstrijd!”, aldus Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager.

Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg
bottom of page