Willicroft roept bedrijven op hun CEO te vervangen door Moeder Natuur
Willicroft daagt andere Nederlandse bedrijven uit om ook hun CEO plaats te laten maken voor Moeder Natuur. “Het gaat om het planten van een nieuw zaadje", zegt Willicroft-oprichter Brad Vanstone. "Moeder natuur aan het hoofd van je organisatie zetten is de start."
Vanstone gaat verder: "Als dit idee eenmaal genesteld is, begint het te groeien en kun je er in je bedrijfsvoering niet meer om heen. Bovendien is het werken aan een hoger doel de beste motivatie waar we als team om kunnen vragen! Op deze manier wordt duurzaamheid echt onderdeel van je bedrijf en ben je klaar om impact te gaan maken. Moeder Natuur is het beste kompas wat je als bedrijf kunt volgen. Geen enkel bedrijf is perfect, maar zorg ervoor dat je al vanaf het begin rekening houdt met het maken van een positieve impact op de planeet. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt om dit nog in je bedrijfsvoering te implementeren.” Moeder Natuur schreeuwt volgens Willicroft om onze aandacht. "Dit is pijnlijk zichtbaar in de vorm van overstromingen, bosbranden en de stijgende zeespiegel. Voor plantaardig kaasmerk Willicroft reden om de zaken radicaal anders aan te pakken. Afgelopen jaar hebben zij Moeder Natuur aangesteld als hun nieuwe CEO. Zij is niet gebonden aan het menselijke kortetermijndenken en zal altijd beslissingen nemen met de volgende vijf generaties in gedachte. Voor een gezonde toekomst van onze planeet is het essentieel om over te schakelen naar langetermijndenken." Vandaag, op Earth Day, daagt Willicroft andere bedrijven uit om ook Moeder Natuur als CEO aan te stellen. Meerdere bedrijven hebben de stap al gezet, waaronder: VeggiHap, Sauercrowd, Nooch Footwear en Seamore.
Kleinzoon van een zuivelkaasboer
Willicroft is een plantaardig kaasmerk dat in 2018 is opgericht door Engelsman Brad Vanstone. Als kleinzoon van een zuivelkaasboer raakte hij in Nederland geïnspireerd om een plantaardig alternatief op de markt te brengen. In 2020 opende Willicroft de eerste vegan kaaswinkel van Nederland in Amsterdam, waar zowel eigen als andere plantaardige producten verkrijgbaar zijn. Het huidige assortiment bestaat uit acht kazen op de retailmarkt en is verkrijgbaar in 500 winkels in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk met een ambitie om internationaal verder te groeien.
Commentaires