Willicroft slaat handen ineen met acht andere vegan merken

Om Vegenuary op te luisteren, heeft Willicroft een bijzondere weggeefactie opgezet, waarbij ze de hulp hebben ingeschakeld van maar liefst acht andere vegan merken. In totaal worden er 50 giftboxen vol plantaardige producten ingezet. Dit is Willicrofts grootste giveaway actie tot nu toe.

Willicroft heeft deze actie opgezet, omdat het bedrijf erin gelooft dat het overstappen naar een veganistisch dieet een significante impact kan hebben op de richting waarin de wereld zich voortbeweegt. Hiernaast is het in onderzoek al lang gebleken dat het een uitermate positieve impact heeft op het welzijn van de wereld en de individu en daarom de motivatie om mensen die een vegan dieet willen proberen te stimuleren. Veganuary (spreek uit: Ve-januari) is opgericht door een non-profit organisatie met dezelfde naam om mensen te stimuleren om gedurende de hele maand januari een veganistisch dieet te proberen. De motivatie achter de oorzaak is om mensen bewust te maken van de impact die een niet-veganistisch dieet heeft op de persoon zelf en de wereld. In 2020 deden ruim 300.000 deelnemers mee. Dit jaar worden er tenminste 500.000 deelnemers verwacht.


Steeds meer alternatieven

Willicroft is een plantaardig kaasbedrijf dat in 2018 is opgericht door Brad Vanstone. Het begon vanuit een frustratie over het beperkte aanbod van alternatieven op zuivel kaas in de Nederlandse supermarkt in de poging om zelf vegan te worden. Vanston begon zelf te experimenteren in zijn keuken. Nu, twee jaar later, juicht Brad het grote aantal beschikbare alternatieven toe en hoopt door middel van deze campagne meer mensen het inzicht te geven dat het steeds toegankelijker wordt om over te stappen op een veganistisch dieet door de steeds meer beschikbare alternatieven.


De merken die met Willicroft meedoen, zijn:

Meatless Farm

BUMI

Seamore

Meet Jack

Grünten

SauerCrowd

Chikko Not Coffee Macao Movement

LEEF LIEFDEVOL. EET PLANTEN.

  • LinkedIn - Black Circle

© 2020 Vegan Business