YB lanceert zes plantaardige producten

YB by Yoghurt Barn brengt een zestal plantaardige producten op de markt. "Vanaf half september zullen onze Overnight Oats en Soya Specials bij zowel landelijke supermarkten, cateraars en andere bekende retailers te verkrijgen zijn in Nederland én België", aldus Wouter Staal, CEO van YB.

"Alle naar eigen receptuur, onder YB merknaam, plantaardig, Nutriscore A, B Corp en natuurlijk klimaatpositief. Producten passend bij feel good food with a positive impact. Na al die miljoenen gasten in de Barns weten wij wat lekker is, binnenkort dus ook bij jou thuis of op veel plekken onderweg." Oprichters Wouter en Esther Staal zien grote kansen om hun ervaring en merknaam breder in de markt te zetten. Daarom worden vanaf week 38 vier producten voor on the go (catering, petrol & fastservice horeca) en twee supermarktproducten gelanceerd. Twee YB Soya Specials in de smaken Aardbei en Perzik & Abrikoos met eigen receptuur granola en twee varianten YB Overnight Oats; Natural en Cacao. Deze laatste twee varianten komen er ook in grootverpakking voor retail. Het missie-gedreven bedrijf heeft meteen al grootschalige landelijke distributie in de retail en komt zelfs bij meerdere partners in België in het schap. Einde jaar zullen er rond de 2.000 verkooppunten zijn gerealiseerd. Het Nederlandse bedrijf YB is opgericht in 2012 en opereert sinds 2020 volledig klimaatpositief.