YOGHO!YOGHO! is terug als 100% vegan zuiveldrank

Nadat het zuivelmerk YOGHO!YOGHO! eind vorig jaar uit de schappen verdween, is het nu terug als 100% plantaardige zuiveldrank. De literverpakkingen zijn verkrijgbaar bij Jumbo en de leden van SuperUnie. “De tijd is rijp om het plantaardig zuivelschap eens flink op te schudden” aldus de Haagse onderneemster Arjanneke Teeuw, die het merk heeft omarmd en nieuw leven heeft ingeblazen.

“Er is in dat segment nu nog geen merk dat zich echt richt op jongeren. Voor tieners ontbreekt het in dit schap aan fun, smaak en vrolijkheid. Het is dus tijd voor een merk waar ze zelf ook graag gezien mee willen worden.” Teeuw, ooit oprichter van het merk Healthy People, ging op zoek naar een frisse plantaardige variant op yoghurtdrink op basis van soja. Met smaken die een stuk minder zoet zijn dan vroeger. De rijmende smaakaanduidingen chocolado, perzikio en aarbeio zijn een knipoog naar de vrolijke merkwaarden van YOGHO!YOGHO!. “De bewustwording over het welzijn en de gezondheid van dieren begint op steeds jongere leeftijd. Sowieso drinken jongeren minder zuivel dan vroeger. En plantaardige alternatieven zijn sterk in opkomst voor de jongere generaties. Maar de smaak is nog steeds de belangrijkste driver om voor een drankje te kiezen. We hebben smaakcombinaties gemaakt op basis van fruit en vegan ingrediënten” besluit Teeuw. In Q1 van 2022 staat de introductie van meeneempakjes met papieren rietjes op de planning. In het nieuwe jaar zal bovendien een campagne starten, waarin de bekende tune in een nieuw jasje weer te horen zal zijn.


adv banner 240x400.jpg
Vegan Business_1.jpeg