Arla introduceert nieuwe haverdrank niet in Nederland
Zuivelgigant Arla gaat zich met drie smaken havermelk onder de nieuwe merknaam JÖRĐ richten op de plantaardige markt. “We hebben momenteel geen plannen om JÖRĐ in Nederland te introduceren”, zegt Carina Østergaard namens Arla Foods tegenover Vegan Business. "In eerste instantie zullen de drie haverdranken worden gelanceerd in Denemarken, Zweden en de UK.”
De afgelopen jaren zijn steeds meer consumenten op zoek naar plantaardige producten en die trend zal zich voortzetten. Daarom heeft Arla besloten de markt voor plantaardige producten te betreden om aan de vraag van de consument te voldoen.In eerste instantie zal Arla drie haverdranken lanceren onder de naam JÖRĐ, een overkoepelend merk voor 100 procent plantaardige producten. Ala noemt het ‘logisch’ dat het bedrijf met haar expertise en innovatiekracht deze markt betreden, die grenst aan de melkcategorie.
Drie haverdranken
De drie haverdranken zijn natuurlijk gemaakt met slechts vier of vijf ingrediënten uit de Noordse natuur. JÖRĐ Haver is een pure haverdrank met een frisse en pure smaak, JÖRĐ Gerst heeft een delicate zoetheid van gerst en JÖRĐ Hennep heeft een haverbasis in balans met de subtiele nuttigheid van organische hennep.
Internationale zuivelcoöperatie
Arla Foods is een internationale zuivelcoöperatie en eigendom van 9700 melkveehouders uit zeven landen: Denemarken, Zweden, de UK, Duitsland, Nederland, België en Luxemburg. In ons land telt Arla Foods 70 melkveehouders en in België zijn het er zo'n 750.
Comments