top of page

‘De wereld duurzaam, gezond en mooi achterlaten is mijn missie’

Bijgewerkt op: 28 mrt. 2020

Stephanie Gimbrère is als foodservicemanager in dienst getreden bij Vegan Masters. “Ik zat tussen allerlei projecten in en was toe aan een mooie nieuwe en vastere samenwerking”, zegt Gimbrère tegen Vegan Business. “Als een echte shark die op zijn prooi duikt, ben ik meteen op Vegan Masters gedoken. De volgende dag zat ik met ze aan tafel.”

“Vegan Masters was toen nog bezig met voorbereiden en draaide nog helemaal geen productie. Onmiddellijk was er een klik en ik kreeg een baan aangeboden als foodservicemanager. Voor mij een nieuwe baan, maar het leuke is dat ik mijn jarenlange vegan kennis (25+) én mijn passie (food) ook kan blijven delen en me daarnaast kan ontwikkelen en bezighouden met een heel interessante markt. De wereld duurzaam, gezond en mooi achterlaten is mijn missie, maar ik ben ook commercieel ingesteld en heb een goed oog voor trends. Als bedrijf binnen de vegan branche is het van groot belang dat je beide in huis hebt. Het wordt al snel te zweverig of juist te commercieel, waardoor je de plank mis slaat. Wij brengen zoveel kennis samen, omdat we een top team hebben en gezamenlijk naar doelen toe gaan werken.”

Vegan’s Heaven

In 2015 richtte Gimbrère het platform Vegan’s Heaven op. “Hiermee speel ik in op de groei van duurzame en plantaardige ontwikkelingen. Het mee ontwikkelen van een documentaire reeks, diverse consumenten evenementen, conceptontwikkeling, het uitwerken van een (doelgroep)strategie, het geven van lezingen, productadvies en het testen en promoten van merken. Dit doe ik in opdracht of samenwerking met bedrijven zoals Sea the Future, MastinoV, Willem-Pie en AnOther Agency. Op het podium vertel ik met passie over waar ik mee bezig ben en praat ik geregeld avonden aan elkaar.”

‘Supermarkten kunnen niet meer achterblijven en voelen de druk mee te gaan in vegan, duurzaam en gezond eten’

Maaltijdbezorgdienst Vegan Masters wordt gedreven door een passie voor dierenwelzijn, gezondheid, en duurzaamheid. Het in Amsterdam gebaseerde bedrijf richt zich op het thuisbezorgen van verse plantaardige maaltijden en foodservice. Gimbrère vertelt verder: “Gemak gaat hand in hand met kwaliteit. Steeds meer consumenten kiezen voor gemak, maar verwachten wel kwaliteit binnen de consumptie. Een kant en klaar maaltijd die vers van de pers komt, moet vol van smaak zijn en er het liefste nog Instagramwaardig uit zien ook.” Volgens Gimbrère wordt kwaliteit steeds belangrijker dan kwantiteit. “De kwaliteit van plantaardig eten krijgt een boost en we focussen op exclusiviteit. Vlees, vis, kaas, ei, je kan het zo gek niet bedenken of er is een vervanger voor te vinden. Vegan Masters werkt samen met ondernemers die kwaliteit bieden, maar zoekt niet per definitie naar vervangers. Toevallig is er een aantal ondernemers die we erg interessant vinden en waar goed contact mee is, zoals; MaxBien, Smaakaron, Grünten en Novish. Supermarkten kunnen niet meer achterblijven en voelen de druk mee te gaan in vegan, duurzaam en gezond eten. Helaas missen de echte kenners vaak binnen deze bedrijven en slaan ze ook nog vaak de plank mis.”


Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg
bottom of page