Gerestylde producten SauerCrowd naar Lidl

SauerCrowd is binnenkort tijdelijk in heel Nederland verkrijgbaar. Vanaf 9 juli zijn de producten van de Amsterdamse startup verkrijgbaar bij alle filialen van supermarktketen Lidl tijdens de tweede FutureGoods themaweek. “Wij hebben de complete rebranding van SauerCrowd verzorgd”, meldt Paul van Ravestein, Creative Director bij communicatie- en designbureau Mattmo Creative, aan Vegan Business. “Er komen twee producten in de gerestylde verpakkingen bij Lidl te liggen: Kimchi Kraut en Classic Kraut.”

SauerCrowd heeft zich tot doel gesteld om de Nederlandse consument raw, gefermenteerd voedsel te laten herontdekken. “Onze producten zijn bij Lidl verkrijgbaar tijdens de duurzame productenweek FutureGoods “, vertelt SauerCrowd-oprichter Moritz Huber. “Wij werken met ingrediënten uit onze lokale bodem, daarom hebben we traditionele gerechten, zoals zuurkool, kimchi en met lacto gefermenteerde groenten super lekker gemaakt om ze dichter bij elk Nederlands huishouden te brengen en voor de horeca om de umami-smaak gefermenteerde veganistische gerechten op hun menu te zetten.”


Verbinding

Het in april 2019 opgerichte SauerCrowd, een woordspeling op het Engelse woord voor zuurkool, ziet het als haar missie om groenten om te zetten in smakelijke, duurzame en darmvriendelijke voedingsproducten. “We delen informatie over het menselijk microbioom, de darm-geestverbinding en hoe onze dagelijkse voeding ons immuunsysteem en onze algehele gezondheid vormt. We doen suggesties hoe mensen hun dieet kunnen verbeteren en hoe men de verbinding tussen land, lichaam en geest terug kan vinden met plantaardig gefermenteerd voedsel. We streven ernaar mensen met de bodem te verbinden en de gezondheidsgeheimen van onze voorouders opnieuw uit te vinden. SauerCrowd staat voor de hoogste kwaliteit, smaak en darmgezondheid in een duurzame, circulaire economie.”

‘SauerCrowd staat voor de hoogste kwaliteit, smaak en darmgezondheid in een duurzame, circulaire economie’

Huber heeft als Michelin-sterrenchef gewerkt in de beste keukens ter wereld. Hij werkt samen met diëtiste en voedingsdeskundige Michelle Dingemanse, die veel kennis heeft van ons spijsverteringsstelsel en hoe we onze darmen met voedsel kunnen beïnvloeden. De producten van SauerCrowd zijn terug te vinden in de webshop op www.sauercrowd.nl. “Daarnaast liggen we in tien biologische winkels rond Amsterdam en binnenkort dus in alle vestigingen van Lidl.” Supermarktketen Lild organiseerde in 2019 de eerste FutureGoods themaweek met als doel om betaalbare producten van duurzame startups onder de aandacht te brengen van het grote publiek. Lidl organiseert de duurzame actieweek in samenwerking met StartLife, de broedplaats voor agrifood startups die gelieerd is aan de Wageningen Universiteit. De Future Goods themaweek wordt aangekondigd in de folder en via social media-kanalen.

#leefliefdevol #eetplanten #veganbusiness #vegan #veganfood #mattmo #sauercrowd #fermented #vegetables #lidl #amsterdam #sustainable #followyourgutfeeling #healthy #futuregoods

LEEF LIEFDEVOL. EET PLANTEN.

  • LinkedIn - Black Circle

© 2020 Vegan Business