'Samen de wereld een stukje beter eten'

Deze week is Karma Shoarma van start gegaan met een landelijke outdoorcampagne en te zien op maar liefst 1.500 bushokjes en andere outdoorvlakken door heel Nederland. “JCDeceaux heeft meegedaan aan een veiling voor het Rode Kruis”, vertelt Marcel van der Heijden, medeoprichter van Karma Shoarma, aan Vegan Business. “We zijn daarop ingesprongen en hebben, tot onze grote verbazing, de veiling gewonnen! We hangen daarom deze week op 1.500 plekken verspreid over de grote steden van Nederland met onze plantaardige shoarma."

Op de foto: Marcel van der Heijden (links) en Pascal Labrie, bedenker/ oprichter van Karma Shoarma (rechts).


3.000 kilo shoarma

Het is bijzonder dat een relatief kleine startup opeens een heel grote buitencampagne kan voeren. “Dat blijkt ook wel”, zegt Van der Heijden, “want we zijn hals over kop 3.000 kilo shoarma gaan maken en inpakken om genoeg shoarma te hebben voor iedereen die het een keer wil proberen via onze webshop.” Onderzoek heeft uitgewezen dat buitenreclamecampagnes niet alleen voor extra omzet zorgen, maar ook voor extra naamsbekendheid en extra online mobiele merkbetrokkenheid.

'Het is onze missie als bedrijf om samen met Nederland de wereld een stukje beter te eten'

Karma Shoarma is twee jaar geleden ontstaan uit de vraag van Lowlands en Rabobank om de meest duurzame nachtsnack te ontwikkelen voor Brasserie 2050. Het succes op Lowlands zorgde ervoor dat de oprichters van Karma Shoarma met hun foodtruck de afgelopen twee jaar bijna alle grote Nederlandse festivals bezochten en de shoarma een grote schare trouwe fans kreeg. Ook won Karma Shoarma begin dit jaar de Horecava Innovation Award 2020 voor meest duurzame product. “Het is onze missie als bedrijf om samen met Nederland de wereld een stukje beter te eten, ook buiten de festivals. Daarom is het nu ook direct te koop in onze online winkel voor consumenten thuis en sinds kort ook bij verschillende kroegen en restaurants verdeeld over heel Nederland.”


Via de website www.karmashoarma.nl verkoopt het Amsterdamse bedrijf shoarma in dozen van een kilo en een compleet festivalpakket met vijf steenoven gebakken pita's, een kilo karma shoarma en haar zelfgemaakte vegan knoflooksaus.


#leefliefdevol #eetplanten #veganbusiness #vegan #karmashoarma #veganfood

LEEF LIEFDEVOL. EET PLANTEN.

  • LinkedIn - Black Circle

© 2020 Vegan Business