top of page

Landelijke lancering BrewBar

De duurzame granenreep BrewBar ligt vanaf 9 juli in de schappen bij supermarktketen Lidl. “De BrewBar is de eerste stap om de Nederlandse consument op een toegankelijke manier kennis te laten maken met de consumptie van bierbostel”, zegt Hidde Politiek, projectleider bij BrewBar, tegenover Vegan Business. “We kijken daarom uit naar de landelijke lancering op donderdag 9 Juli bij de Lidl FutureGoods week.”

“Op dit moent is onze BrewBar niet vegan gelabeld, maar bevat geen ingrediënten van dierlijke oorsprong”, vertelt Politiek verder. “De BrewBar draagt bij aan de transitie naar een meer plantaardig dieet. We zijn met de BrewBar gestart vanuit de frustratie om de grote hoeveelheden voedsel die weggegooid of verspild worden in Nederland. Neem nou biergraan. Jaarlijks blijft er 560.000 ton aan granen over in Nederlandse brouwerijen. Een groot deel hiervan gaat naar diervoeding. Dat is enorm zonde, omdat deze granen nog vol zitten met eiwitten en voedingsvezels die perfect passen in een gezond dieet. Ideaal om een lekkere, stevige granenreep van te bakken. Biergraan is niet alleen lekker en gezond, er wordt ook duurzaamheidswinst behaald. Omdat je door het eten van biergraan niet één maar twee keer kan genieten van hetzelfde graan, realiseer je een reductie in CO2 uitstoot en verminder je het benodigd landgebruik.”

De BrewBar is er in de smaak appel & kaneeel en kan sporen bevatten van ei en melk. Het product is in Nederland vooralsnog alleen verkrijgbaar bij alle filialen van Lidl tussen 9 en 16 juli.


Banner Vegan Business (2).png
adv banner 240x400.jpg
bottom of page