• HOME

  • NIEUWS

  • CONTACT

  • More

    Use tab to navigate through the menu items.
    • Facebook - Black Circle
    • Instagram - Black Circle
    • LinkedIn - Black Circle
    pexels-marc-mueller-380768_edited.jpg

    VEGAN BUSINESS

    NIEUWS

    • Alle berichten
    • Producent
    • Supermarkt
    • Horeca
    • Lifestyle
    • Media
    • Vacatures
    • Algemeen
    Zoeken
    Veganbox voert zomeractie
    • 13 jul. 2020
    • 1 minuten

    Veganbox voert zomeractie

    Vanaf vandaag kunnen consumenten bij Veganbox voor een kleine meerprijs een extra gerecht toevegen aan de reguliere bestelling. De actie duurt zes weken en loopt tot en met 17 augustus. “De gerechten zijn speciaal samengesteld voor de zomer en hebben daarom een fris tintje”, zegt is Anna Maiwald, receptontwikkelaar bij Veganbox, tegenover Vegan Business. “Ze zijn op de barbecue te bereiden en zijn ontzettend leuk om te maken. Bestellen kan in porties van twee en vier persone
    Landelijke lancering BrewBar
    • 7 jul. 2020
    • 1 minuten

    Landelijke lancering BrewBar

    De duurzame granenreep BrewBar ligt vanaf 9 juli in de schappen bij supermarktketen Lidl. “De BrewBar is de eerste stap om de Nederlandse consument op een toegankelijke manier kennis te laten maken met de consumptie van bierbostel”, zegt Hidde Politiek, projectleider bij BrewBar, tegenover Vegan Business. “We kijken daarom uit naar de landelijke lancering op donderdag 9 Juli bij de Lidl FutureGoods week.” “Op dit moent is onze BrewBar niet vegan gelabeld, maar bevat geen ingr
    De toekomst van de Nederlandse vegan kaasmarkt
    • 6 jul. 2020
    • 3 minuten

    De toekomst van de Nederlandse vegan kaasmarkt

    Uit recent onderzoek blijkt dat de wereldwijde vegan kaasmarkt zal uitgroeien tot een markt met een waarde van zo’n zeven miljard Amerikaanse dollar in 2030. Wij spraken met Willicroft, Charly’s, Fervena en Wilmersburger, vier spelers op de Nederlandse markt. Zij zien de toekomst stuk voor stuk positief tegemoet. Charlotte Zum Vörde Sive Vörding, eigenaar van Charly’s All Is Fair, ziet collega producenten niet als concurrenten. “We doen allemaal net wat anders", vertelt zij a
    Care By Nature komt met alternatief voor visolie
    • 2 jul. 2020
    • 1 minuten

    Care By Nature komt met alternatief voor visolie

    Deze maand brengt de in Soest gevestigde supplementenwebshop Care by Nature de eerste batch Uno Cardio VEGAN algenolie op de Nederlandse markt. Het product werd ontwikkeld door Jo Wyckmans, oprichter van WHC Labs. “Na uitgebreide studie geloofde ik heilig in de gezondheidsvoordelen van omega-3”, vertelt Wyckmans. “Samen met de beste producenten ter wereld ontwikkelde ik de hoogstzuivere en krachtigste omega-3 op basis van visolie ter wereld, beter bekend als UnoCardio 1000. D
    ‘We hopen op 1 september de eerste box uit te leveren’
    • 1 jul. 2020
    • 1 minuten

    ‘We hopen op 1 september de eerste box uit te leveren’

    Ondernemer Jaïr Cijntje is samen met zijn zus Melisa Cijntje en beste vriend Xander van Riet een crowdfundingcampagne gestart voor Vreetzaam, een platform voor een plant-based lifestyle én volwaardig plantaardige maaltijdboxen. Inmiddels heeft het drietal ruim 800 euro opgehaald van het streefbedrag van 5000 euro. “We hopen op 1 september de eerste box uit te leveren”, zegt mede-oprichter Jaïr Cijntje tegenover Vegan Business. “Vreetzaam heeft als doel om het mensen zo makkel
    Plant Based Sushi heropent in Oosterparkbuurt
    • 29 jun. 2020
    • 1 minuten

    Plant Based Sushi heropent in Oosterparkbuurt

    Binnenkort heropent Plant Based Sushi haar deuren in concept store Boterham in de Oosterparkbuurt in Amsterdam. “Eindelijk gaan we op zaterdag 27 juni weer open”, vertelt Claudia Deken, oprichter van het allereerste 100% vegan sushi restaurant van Nederland, tegen Vegan Business. “Voorlopig zijn we drie dagen per week open. Op vrijdag een laat lunchdiner vanaf 16:00 uur en op zaterdag en zondag vanaf 13:00 uur. We hebben ook een vrij groot terras, dus er is meer dan genoeg ru
    PRIMEUR: Zo ziet de eerste plant-based en zero waste sneaker van Nooch eruit!
    • 25 jun. 2020
    • 3 minuten

    PRIMEUR: Zo ziet de eerste plant-based en zero waste sneaker van Nooch eruit!

    Vegan Business heeft een primeur: een foto van het allereerste prototype van het nieuwe schoenenmerk Nooch. Per jaar worden meer dan 24 miljard paar schoenen geproduceerd en 95% daarvan komt op de vuilnisbelt, in de verbrandingsoven of in de oceaan terecht (bron: ‘The Story of Plastic’, National Geographic). “Daarom wilde ik een sneakermerk op de markt brengen dat vegan én biologisch afbreekbaar is”, vertelt medeoprichter Lotte Mulder tegenover Vegan Business. “Dat is Nooch!”
    The Mayo Sisters gaat samenwerking aan met Crisp
    • 19 jun. 2020
    • 1 minuten

    The Mayo Sisters gaat samenwerking aan met Crisp

    Vanaf vrijdag 19 juni is de mayo van The Mayo Sisters verkrijgbaar bij Crisp, de online supermarkt voor het hogere segment. Dat bevestigt Helen Hissink namens The Mayo Sisters aan Vegan Business. “Crisp is pas in 2018 begonnen, maar heeft een enorme groei doorgemaakt. Na onze vier locaties in Amsterdam en onze verkooppunten in Rotterdam, Haarlem en Maastricht, zijn we heel blij dat we nu ook online en dus landelijk bij Crisp te vinden zijn”, aldus Hissink. Onlangs ging The Ma
    Kindly Made is één van de eerste plant-based designbureau’s van Nederland
    • 18 jun. 2020
    • 2 minuten

    Kindly Made is één van de eerste plant-based designbureau’s van Nederland

    Het in Amsterdam gevestigde Kindly Made is één van de eerste plant-based designbureau’s van Nederland. Dat zegt oprichter Timo Kramp tegen Vegan Business. “Kindly Made richt zich volledig op de merkontwikkeling en uitstraling voor plantaardige en vegan merken." Kramp begon zijn carrière als freelance graphic designer, waarbij hij werkte voor verschillende studio’s en agencies in binnen- en buitenland. Nadat hij ongeveer drieënhalf jaar geleden besloot vegan te worden, heeft K
    BioToday en Living the Green Life komen met gratis vegan e-book
    • 16 jun. 2020
    • 1 minuten

    BioToday en Living the Green Life komen met gratis vegan e-book

    BioToday heeft samen met foodplatform Living the Green Life (LTGL) het gratis te downloaden Easy Vegan Picknick e-book gelanceerd. “Bij LTGL weten ze precies hoe je van picknicken een feestje maakt en laten ze zien dat je met biologische en plantaardige producten de lekkerste gerechten maakt, vol van smaak”, aldus Eef de Regt, brand manager van BioToday, één van de merken van de Smaakspecialist. Het e-book bevat plantaardige recepten, tips en tricks, picknickplekken én playli
    Green Food Lab ontpopt zich als communicatie-expert voor plantaardige(re) merken
    • 11 jun. 2020
    • 1 minuten

    Green Food Lab ontpopt zich als communicatie-expert voor plantaardige(re) merken

    Het communicatiebureau Green Food Lab heeft zich in korte tijd ontpopt als expert op het gebied van plantaardige(re) food merken. “Onze expertise én passie maken ons een unieke partner in deze snelgroeiende wereld van plantaardige(re) voeding” vertelt eigenaar Isabel Boerdam trots aan Vegan Business. “We noemen onszelf niet voor niets experts in telling and selling the story of green food. Goed voor zaken, goed voor de wereld." Boerdam, bedenker van De Nationale Week Zonder V
    Wereldwijde aandacht voor Vegan Zeastar
    • 10 jun. 2020
    • 1 minuten

    Wereldwijde aandacht voor Vegan Zeastar

    Vegan Zeastar kan rekenen op wereldwijde aandacht. Dat zegt Rosella van Kuijen namens het Nederlandse merk tegen Vegan Business. “De aanvragen van over de hele wereld blijven binnenstromen”, aldus Van Kuijen. Vegan Zeastar won met haar plantaardige sashimi vorige week in Duitsland een Vegan Food Award 2020. “Deze award komt precies op het juiste moment.” “Het is echt heel hard nodig dat we gaan inzien dat we steeds meer 100% plantaardig moeten gaan eten. Momenteel is 85% van
    Bijzonder Brabants en Bij Albrecht organiseren plantaardige food experience
    • 9 jun. 2020
    • 1 minuten

    Bijzonder Brabants en Bij Albrecht organiseren plantaardige food experience

    Chef-kok Manfred Albrecht van het veganistische restaurant Bij Albrecht en boer Henk Kerkers hebben de handen ineengeslagen voor een plant based food experience in de moestuin in Deurne. Zij serveren op vrijdag 10 en zaterdag 11 juli en vijfgangendiner op het land, inclusief rondleiding. “Iedereen kan genieten van plantaardige gerechten, ook als je liefhebber bent van een stukje vlees of vis”, zegt Albrecht, die al vier jaar jaar succesvol een plant based food experience serv
    Upside gaat samenwerking aan met Odin
    • 8 jun. 2020
    • 1 minuten

    Upside gaat samenwerking aan met Odin

    De vegan worsten van Upside Plantbased zijn sinds kort verkrijgbaar bij Odin, de in Geldermalsen gevestigde biologische food coöperatie. “Voor ons is het een belangrijke stap om met Upside in het biologische kanaal verder te kunnen bouwen aan een plantaardig alternatief met onze vleesvervangende worsten”, zegt Gertjan Kruijk, een van de drie oprichters van Upside Plantbased, tegenover Vegan Business. Upside Plantbased werd gelanceerd in februari 2020 en timmert sindsdien hard
    Coronacrisis stuwt verkoop e-book Sisters about Food
    • 22 mei 2020
    • 2 minuten

    Coronacrisis stuwt verkoop e-book Sisters about Food

    De verkoop van het in april verschenen e-book Plantaardig met Sisters about Food is boven verwachting. Dat komt volgens auteurs Eline en Nadine Blom door de coronacrisis. “Ons e-book kwam vlak na de eerste coronamaatregelen uit”, vertelt Nadine aan Vegan Business. “Doordat mensen vaker thuis zitten, hebben ze ook meer tijd om uitgebreid te koken en vaker plantaardige recepten uit te proberen.” Eline Blom vult aan: “We vermoeden dat dit heeft bijgedragen met het aantal verkope
    Plant Based Sushi terug naar Amsterdam-Noord
    • 21 mei 2020
    • 1 minuten

    Plant Based Sushi terug naar Amsterdam-Noord

    Door de coronacrisis is restaurant Plant Based Sushi terug verhuisd van Amsterdam-West naar hun oude locatie De Ruimte in Amsterdam-Noord. “Omdat we alleen bezorgen, gebruiken we De Ruimte als donkere keuken om de bezorging klaar te maken”, zegt Claudia Deken, oprichter van Plant Based Sushi, tegenover Vegan Business. “Er is hier in de keuken veel meer ruimte om het voedsel veilig te bereiden, dus niet alleen is het voedsel veilig om te eten, maar ons personeel kan ook op vei
    Tante Tofu start online verkoop van KOECKIE
    • 20 mei 2020
    • 1 minuten

    Tante Tofu start online verkoop van KOECKIE

    Na een aantal weken aan het recept te hebben gesleuteld, is vegan foodtruck Tante Tofu in samenwerking met Instagram-account Bonusvegan gestart met de online verkoop van KOECKIE. De 100% plantaardige koeken zijn handgemaakt en hebben een doorsnede van 10 cm. De consumentenadviesprijs is 3 euro. “We verkopen ze in verschillende smaken en brengen geregeld nieuwe smaken uit”, aldus Madelon Zegelaar van Tante Tofu tegen Vegan Business. “KOECKIE is ontstaan doordat ik door de coro
    It’s Greenish levert ‘veel proefpakketten’ uit van vegan vulling voor worstenbroodjes
    • 15 mei 2020
    • 1 minuten

    It’s Greenish levert ‘veel proefpakketten’ uit van vegan vulling voor worstenbroodjes

    In de eerste week heeft It’s Greenish veel proefpakketten uitgeleverd van hun vegan vulling voor worstenbroodjes. “We zijn nu een week verder en hebben al veel aanvragen binnengekregen voor proefpakketten”, zegt Ton Lagas, één van de oprichters van It’s Greenish tegenover Vegan Business. Vorig jaar ontwikkelde It’s Greenish in opdracht van de Brabantse worstenbroodbakker Keilekker een vulling voor een 100% plantaardig worstenbroodje. Deze wordt met groot succes verkocht. Om h
    Primeur: vegan product bij de slager
    • 14 mei 2020
    • 2 minuten

    Primeur: vegan product bij de slager

    Mayoneur, producent van 100% plantaardige mayo is de allereerste vegan aanbieder in Nederland die haar product verkoopt via een slagerij. "Sinds afgelopen week hebben we aan vier verschillende locaties van de Hergo Slagerijen in Amsterdam en Amstelveen geleverd", onthult Mayoneur-medeoprichter Glenn Kruisselbrink aan Vegan Business. "Dat betekent dat we zelfs de slagers, die normaal gesproken geen plantaardige producten aanbieden, hebben weten te overtuigen om producten van o
    Dutch Weed Burger onderzoekt verpakkingen vleesvervangers
    • 11 mei 2020
    • 1 minuten

    Dutch Weed Burger onderzoekt verpakkingen vleesvervangers

    The Dutch Weed Burger doet online onderzoek naar de verpakkingen van vleesvervangers in de supermarkt. "Hoe val je het beste op in het overvolle supermarkt schap?", schrijft Mark Kulsdom van The Dutch Weed Burger op LinkedIn. "We gaan er vol voor met een fantastische verpakking, ontworpen van Kim Kamperman van De Ontwerpschuur." Het doel van het onderzoek is om meer inzicht te krijgen in de mening van consumenten over het huidige aanbod van verschillende vleesvervangers in de
    1
    2

    NIEUWS

    ​

    Producent
    Supermarkt

    Horeca
    Lifestyle
    Media
    Vacatures

    Algemeen

    MEER VB

    ​

    Abonneren
    Over VB
    Adverteren
    Tip de redactie
    Contact

    logo-veganbusiness-klein.jpg

    HET LAATSTE B2B VEGAN NIEUWS

    • LinkedIn - Black Circle

    © 2022 Vegan Business